×
امروز یکشنبه 18 شهریور 1403 شمسی - Sep 08 2024 میلادی
اخبار ویژه

اولین جلسه کمیسیون حمل و نقل و لجستیک

اولین جلسه کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی سمنان راس در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان سمنان برگزار گردید . 

در ابتدای جلسه احمد عجم حسنی رئیس کمیسیون ضمن خیر مقدم به نقش مهم کمیسیونهای تخصصی و اهمیت برگزاری 
جلسات مستمر کمیسیون به منظور هم اندیشی اعضا در این حوزه اشاره کرد و خواستار تعامل بیشتر و ارائه نقطه نظرات از سوی آنان شد. 

محمد همتیان دبیر اتاق بازرگانی سمنان نیز ضمن اعلام تشکیل کمیسیونهای تخصصی در اتاق هدف از تشکیل کمیسیون ها را بررسی و ارائه نقطه نظرات تخصصی در هر حوزه عنوان کرد. 
وی گفت : مشکالت قابل طرح از سوی کمیسیون ها در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار و 
دستگاه های اجرایی مرتبط مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

 غلامرضا طحان ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به گستردگی بحث حمل و نقل گفت : حمل و نقل جاده ای از سه رکن اصلی تشکیل شده است و این سه رکن شامل صاحب بار، راننده و شرکت حمل و نقل به عنوان 
متصدی میباشد ،  که به اشتباه از سوی صاحبان کالا یا تولید کنندگان رانندگان به جای شرکت های حمل و نقل به عنوان 
متصدی در نظر گرفته می شوند و این باعث  مشکلات زیادی از جمله فرار بار ،تخریب جاده و تضییع حقوق دولتی می شود که این موضوع باید  در جلسات بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد . 

وی همچنین ضمن تاکید بر بررسی موضوعات در جلسات شورای گفتگو خواستار توضیح دستگاههای اجرایی ذیربط در خصوص عدم اجرای مصوبات شد . 

در بخش دیگری از این جلسه زیاری رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل تشکیل این کمیس یون را به فال نیک گرفت و آن را یکی از ارکان اصلی اقتصاد نام برد.

 وی همچنین به عدم اجرای مصوبات مطرح شده از سوی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اشاره نمود و عنوان کرد که کمیسیون ها باید با قوت در زمینه اجرای مصوبات خود پیگیر باشند . 
 
 محمد جهان رئیس گروه حمل و نقل و ترافیک استانداری سمنان نیز ضمن برشمردن  موارد و مشکالتی در حوزه اقتصادی استانداری ، خواستار پیگیری اجرا یا عدم اجرای این مصوبات از سوی دفتر معاونت اقتصادی شد. 
 
محمدرضا جهان تیغ کارشناس صادرات و واردات گمرک نیز  به متفاوت بودن کرایه های باربری توسط شرکت های 
حمل و نقل و بارگیری  ۹۹ درصد حمل کاالها با کامیونها ی خارج از استان اشاره کرد . 

در پایان این نشست رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق سمنان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جلسه رسیدن به یک نقطه نظر واحد می باشد وعده داد تا با جمع بندی نظرات با تشکیل یک جلسه ای فوق العاده نواب رئیس کمیسیون  مشخص شوند .