×
امروز یکشنبه 18 شهریور 1403 شمسی - Sep 08 2024 میلادی
اخبار ویژه

باید دیوار بی اعتمادی میان بانکها و بورس برداشته شود

⏪رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری اتاق سمنان گفت :  تامین مالی یعنی فرایند تامین منابع مالی لازم برای فعالیت‌های تجاری از جمله سرمایه‌گذاری، توسعه کسب‌وکار، خرید تجهیزات و ... که هدف آن، سرمایه‌گذاری، سودآوری، کاهش ریسک و برطرف کردن نیازهای اقتصادی و اجتماعی شرکتها و بنگاههای خصوصی اســت.

🔼وی ادامه داد : تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و متوسط یک فرآیند حیاتی است که به منظور پشتیبانی از فعالیت‌ها، توسعه و مدیریت هزینه‌ها اجرا می‌گردد که منابع مختلفی همچون : بازار سرمایه ، سهام ، سرمایه‌گذاری و تسهیلات مالی دولتی دارد . 

🔼جعفری افزود : ارائه راهکارهای سریع و قابل اجرا می تواند راهگشا باشد و در این میان همه باید دست در دست هم به حل این مشکلات بپردازیم . 


⏪نماینده بورس در این جلسه از آمادگی کارگزاریها در خصوص  تشکیل و برگزاری دوره ها و کلاسهای آموزشی تاکید نمود و گفت : یکی از معضلات امروز سازمان بورس  آگاهسازی و اعتماد سازی است که باید مورد توجه قرار گیرد . 


⏪یکی دیگر از اعضای این کمیسیون با اشاره بر اهمیت بازار سرمایه ، سازمان بورس را سازمانی مهم در خصوص ساماندهی و مشارکت مردمی در این زمینه نامید و گفت : به دلیل سیاستهای غلط و بخشنامه های خلق الساعه ، عدم اعتماد به بورس معضل بزرگی شده است . 


⏪ در ادامه این جلسه چتری ، مشاور امور بانکی اتاق سمنان و یکی از اعضای این کمیسیون گفت : امروز به دلیل ناترازی و منابع محدود بانکها و نیز اولویت آنها در  تسهیلات تکلیفی و تبصره ای شرایط برای تامین مالی بازار سرمایه سخت و دشوار شده است . 

🔼وی گفت : ابتدا باید سرفصلهای بازار سرمایه را تفکیک کنیم و سپس به فکر تامین سرمایه باشیم .

⏪در ادامه مهدی جعفری ، با ابراز خرسندی از مشارکت خوب و فعال اعضای این کمیسیون خصوصا نمایندگان بخشهای دولتی و خصوصی و همچنین تلاش برای ارائه راهکارهای موثر در خصوص مشکلات بازار سرمایه بر استفاده همه جانبه از  کمک دولت و سازمانهای مربوطه و نیز کارگزاریها و صندوقهای سرمایه گذاری تاکید نمود . 

⏺️اولین جلسه کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری اتاق سمنان با چند مصوبه به کار خود پایان داد .