×
امروز یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 شمسی - May 12 2024 میلادی
پایگاه خبری

بیایید دست در دست بدهیم و در این برهه سخت از تاریخ اقتصادی ایران یاریگر هم باشیم .

علی اصغر جمعه ای ، نائب رئیس اتاق بازرگانی و رئیس خانه صنعت و معدن استان سمنان در مراسم دیدار فعالان اقتصادی استان با دکتر علی آبادی ، وزیر صمت ضمن خوش آمدگویی و اظهار خوشحالی از سکانداری فردی که با گوشت و پوست خود در بطن مشکلات صنعت و معدن و تجارت بوده است اظهار امیدواری کرد مشکلات پیدا و پنهان مانع از موفقبت ایشان در نیل به اهداف و برنامه هایشان نگردد .
نائب رئیس اتاق سمنان گفت : متاسفم که بگویم در تمام این سالها باوری برای تحقق شعارهای سال مطرح شده توسط مفام معظم رهبری وجود نداشته است . امسال بیش از 10 سال می شود که حضرت آقا از اقتصاد و مشکلات اقتصادی می گوید و ما همچنان در حال پسرفت هستیم .
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران  با اشاره به مشکلات موجود در زمینه اقتصادی گفت : جناب آقای وزیر فعالان اقتصادی در همه کشور بیش از سه ماه از سال را در تعطیلی ناخواسته سپری می کنند . در تابستان مشکل برق و در زمستان با قطعی گاز مواجه هستند . با این وضعیت چه برنامه ای می توانند برای تولید و سرمایه گذاری و رشد و جهش داشته باشند . 
وی افزود : این مشکلات که امروز گریبان کل فعالان بخش خصوصی کشور را گرفته در این استان سمنان با معضل دیگری به نام کمبود آب نیز همراه گشته است و کار را سخت تر کرده است .

نائب رئیس اتاق سمنان با توضیح اینکه متاسفانه در تعیین شاخص استانها تنها به موضوع جمعیت می پردازند ، عدم توجه به پراکندگی جغرافیایی استان سمنان از شرق به غرب و قرار گرقتن در محل عبور زائران حرم مطهر حضرت رضا ( ع )  و ترانسفر جاده ای در این استان را نشانه کوچکی از برخوردار نبودن این استان دانست و گفت : متاسفانه علیرغم نظراتی که وجود دارد ما استان برخورداری نیستیم . وقتی سرمایه ثابت و درگردش وجود نداشته باشد جهش تولید چگونه باید اتفاق بیفتد .
وی افزود : بیایید دست در دست بدهیم و در این برهه سخت از تاریخ اقتصادی ایران یاریگر هم باشیم .
علی اصغر جمعه ای با اشاره به سابقه چندین ساله خود در کارآفرینی و اقتصاد و قدیمی ترین رئیس و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدلی و اتحاد همه ارکان دولت و بخش خصوصی را راه برون رفت از این معظل و پیچ تاریخی دانست و گفت : من به نمایندگی از همه فعالان اقتصادی آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه بخش خصوصی با دولت محترم و خصوصا وزارت صمت اعلام می دارم به شرط آنکه دولت نیز با رفع مسائل دست و پاگیر فضای امن و بازی را برای فعالیت ایجاد نماید .