×
امروز جمعه 27 مهر 1403 شمسی - Oct 18 2024 میلادی
پایگاه خبری

حکمرانی نوین در حوزه انرژی

◀️ به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان جلسه مدیریت ناترازی گاز با حضور مدیران ارشد شرکت گاز و فعالین اقتصادی در محل سالن اجتماعات این اتاق برگزار گردید . 

علی اصغر جمعه ای نائب رییس اتاق سمنان ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت : 
مشکلات صنایع در حوزه انرژی بسیار است و باید جذب سرمایه گذاری جدید را در دستور کار قرار بدهیم تا بتوانیم تولید مازاد متناسب با مصرف داشته باشیم.
وی گفت :  در حال حاضر فرایند ذخیره سازی انرژی و سوخت جایگزین بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد . 

حقیقت حسینی مدیر عامل شرکت گاز نیز راهکارهای مدیریتی را مهم برشمرد و تصریح کرد : بسته تشویقی که توسط شرکت گاز ارائه گردید باعث شد که دومیلیارد متر مکعب به صنعت کشور کمک شود .

ایشان ادامه داد : در این مدت متاسفانه مورد حملات تروریستی در خطوط انتقال گاز قرار گرفتیم که توانستیم با نیروهای فنی مجرب مشکل را حل کنیم و نگذاشتیم در انتقال گاز خللی ایجاد شود .و تنها در زمان ناترازی گاز بعضی از صنایع دچار محدودیت شدند . 

مدیر عامل شرکت گاز گفت : با توجه به شرایط موجود تا کنون گاز بخش خدمات و خانگی قطع نشده  و همه توان خود را برای خدمات بهتر و نوین به کار گرفتیم . 

در ادامه این نشست ،  «کاشفی مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز کشور »گفت : کل گاز صادراتی روسیه  قبل از جنگ اکراین به اتحادیه اروپا ۳۰۹ میلیون متر مکعب بوده است که این  نشان می دهد که تولید و صادرات  گاز بسیار مهم می باشد.

وی گفت :  در تولید رتبه سوم دنیا و در مصرف رتبه چهارم  را داریم ، چون گاز طبیعی قابل تجدید نیست لذا نیازمند مدیریت کارا و هدف گذار می باشیم . 

مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران ادامه داد : قیمت پائین حامل های انرژی در ایران باعث شده که سرمایه گذاری های خارجی نامتعارف در ایران صورت پذیرد و قیمت گذاری نازل و پایین باشد . 

وی افزود  : تنها راه حل مسئله این است که « حکمرانی نوین در حوزه انرژی داشته باشیم » . 

در ادامه این نشست مسائلی همانند افت فشار میدان پارس جنوبی ، کاهش مشعل سوزی ، توسعه و سرمایه گذاری میادین جدید مورد بحث و تبادل حاضرین قرار گرفت .