×
امروز یکشنبه 18 شهریور 1403 شمسی - Sep 08 2024 میلادی
پایگاه خبری

سومین جلسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی سمنان در  سال جدید شکیل  شد .

 

در این جلسه که با حضور نمایندگانی از دستگاههای اجرایی مرتبط و فعالان اقتصادی استان برگزار شد

نماینده دانشگاه  در این نشست به حضور دانشجویان کشورهای دیگر در این استان  اشاره کرد و آن را فرصت مناسبی برای معرفی صنایع استان در دیگر کشورها برشمرد .

نمایندگان سازمان صمت نیز از کمک های همه جانبه این دستگاه برای توسعه صادرات سخن گفتند .

در ادامه دکتر سعید ترکمان ، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون تجارت اتاق سمنان با بیان اینکه امروز  افزایش صادرات مهم ترین بحث در مقوله تجارت  است افزود : وقتی در همه زمینه ها مشکلات عدیده ای وجود دارد چگونه باید به فکر تفزتیش صادرات باشیم ؟
ترکمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات حوزه تجارت به کشور عراق که دستور این جلسه نیز بود گفت :

بازارچه های مرزی و گمرکات مرزی یکی دیگر از مشکلات صادرات به عراق می باشد . زیرا خیلی از این مرزها را مدیران و گروه های مافیای شهری اداره می کنند و باز و بسته بودن و همچنین زمانبندی این مرزها ، نامشخص می باشد که این خود مشکل بزرگی برای تجار و بازرگانان می باشد .

وی ادامه داد :

به باور بسیاری از افراد، صادرات کالا به عراق به عنوان جام طلایی توسعه کسب و کار تلقی میشود اما آنگونه که به نظر می آید ساده نیست .

تحقیقات و انتخاب بازار مناسب در عراق ،  گواهی ها و تعرفه صادرات به عراق و عوارض گمرکی

،  بازاریابی در عراق و پیدا کردن خریدار عراقی و حمل بار به عراق و دریافت وجه و تامین مالی صادرات از خریداران عراقی

از بزرگترین مشکلات تجارت به عراق می باشد که لزوم رفع این مشکلات همفکری همه جانیه دولت و بخش خصوصی را می طلبد .

ترکمان افزود : دانشگاه و مراکز علمی تحقیقاتی باید دست به کار شوند تا فارغ التحصیلان ما علاوه بر دانش تئوری در زیمنه کار عملی نیز متبحر و صاحب نظر شوند .

رئیس کمیسیون تجارت اتاق سمنان از آمادگی اعضای این کمیسیون در جهت همکاری و تعامل هرچه بیشتر با اساتید و دانشگاهیان در جهت رسیدن به این مهم اشاره کرد و افزود : ما آماده ایم تا با ایجاد کلاسهای آموزشی و عملی و همچنین بازدیدهای دوره ای از محیط کارخانجات به پرورش نیروهای مستعد بپردازیم .


رئیس انجم ملی پلیمر ایران ادامه داد : باید از فرصت حضور دانشجویان دیگر کشورها در جهت بازاریابی محصولات و شناساندن تولیدات این استان به کشورهای همسابه بهره کافی و وافی برد .

وی گفت : می توان با کمک دانشگاه تورهای یک روزه ای برای دانشجویان خارجی مقیم این استان تدارک دید و صنایع و معادن استان را به بهترین نحو ممکن برایشان معرفی نمود .
در قسمت پایانی این جلسه نمایندگان بخش خصوصی نیز به بیان مشکلات حوزه تجارت پرداختند .