×
امروز جمعه 27 مهر 1403 شمسی - Oct 18 2024 میلادی
اخبار ویژه

لزوم مشارکت بانک با سرمایه گذار

سومین کمیسیون امور اقتصادی و سرمایه گذاری  اتاق بازرگانی به ریاست مهدی جعفری ، نائب رئیس اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد .

در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون و جمعی از دانشگاهیان ، فعالان بخش خصوصی ، کارشناسان بازار سرمایه و نیز نمایندگان بانکی حضور داشتند در خصوص چالشهای ارائه تسهیلات بانکها و نیز راهکارهای تامین مالی از بازار سرمایه بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

در ابتدای این جلسه خانم غریبشاه رئیس دانشکده دخترانه ملی مهارت سمنان با ارائه گزارشی در خصوص دانشگاه ملی مهارت خواستار ارتباط بیشتر میان دانشگاهیان و صنعتگران شد .

وی گفت : دانشگاه ملی مهارت در  ابتدا تحت عنوان مجتمع آموزش فنی و حرفه ای و زیر مجموعه‌ ی  وزارت آموزش و پرورش بود اما در سال ۱۳۹۰ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به «دانشگاه فنی و حرفه‌ای» تغییر نام داد و با تمام اختیارات و امکانات به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیوست.

و امروز تحت عنوان دانشگاه ملی مهارت با یک برند جدید فعالیت خواهد کرد و هدف از آن نظام آموزش مهارتی است.
رستم سعداللهی رئیس انجمن مدیران صنایع در خصوص دانشگاههای مهارت محور گفت : ما در گذشته از بانیان این نوع نگاه بودیم که ارتباط دانشگاه را با رشته های فنی و صنعتی برقرار نماییم . از این رو بازدید دانش آموزان از واحدهای صنعتی را آغاز کردیم که نتایج مثبت و خوبی در پی داشت . وی افزود : پارک علم و فناوری استان توانسته گامی موثر در این جهت بردارد .

مهدی جعفری ، رئیس کمیسیون امور اقتصادی و سرمایه گذاری نیز در این نشست بر لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید نمود و گفت : امروز طبق تفاهم نامه هایی که با دانشگاههای آزاد و علمی و کاربردی منعقد شده ارتباط میان صنعت و دانشگاه بیش از پیش گسترش داشته و این اتفاق می تواند هرچه بیشتر و عمیق تر گردد .
وی افزود : تورهای صنعتی دانشگاهها از مجموعه های صنعتی و معدنی استان طرح خوبی است که با همکاری کمیسیونهای مربوطه اتاق می تواند دید و نگرش جوانان دانشجو را نسبت به صنعت و بخش خصوصی تغییر دهد .

در ادامه این جلسه در خصوص تسهیلات بانکی در استان و راهکارهای آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

سیادتی ، نماینده کمیسیون هماهنگی بانکها از lc  ریالی و داخلی به عنوان طرحی موفق برای واحدهای تولیدی نام برد و گفت در شرایط امروز می توان از چنین ظرفیت هایی که بانکها فراهم آورده اند استفاده مناسبی کرد .

مهدی جعفری ، نائب رئیس اتاق بازرگانی سمنان نیز با اشاره به مشکلات فراروی صنعت و تولید بیان داشت : وقتی دریک واحد تولیدی بیش از دو ماه از 4 ماه فعالیت خود را به دلایل مختلف در تعطیلی به سر می برد چگونه باید خلق پول نماید و دغدغه تولید داشته باشد .

وی گفت : امروز اگر مشارکت سرمایه گذار با بانک صورت نگیرد هیچ موفقیتی در سرمایه گذاری مشاهده نخواهد شد .

جعفری از همه فعالان  بخش خصوصی ، سرمایه گذاران ، کارشناسان بانکی و پولی خواست تا راهکارهای مشارکت بانکها در سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات در این خصوص را در اختیار کمیسیون اقتصاد اتاق بازرگانی قرار دهد تا در جلسه آتی این کمیسیون با حضور فعالان بخش خصوصی و کارشناسان و مدیران بانکی به این مورد به صورت دقیق و مجزا پرداخته شود .