×
امروز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 شمسی - May 13 2024 میلادی
اخبار ویژه

نشست فعالان اقتصادی استان سمنان با رییس سازمان بازرسی کل کشور در اتاق بازرگانی سمنان

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی سمنان ، فرج الله معماری عصر چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان سمنان با ذبیح الله خدائیان رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به برنامه پیشنهادی هفتم توسعه کشور توسط دولت به مجلس شورای اسلامی گفت : همانطور که سهم بخش تعاون در اقتصاد مشخص است سهم بخش خصوصی نیز باید در برنامه تعیین و اعلام شود. وی با تاکید بر اینکه سهم بخش خصوص نباید کمتر از 50 درصد باشد تصریح کرد: این مساله خواست و مطالبه و یک هدف اصلی برای فعالان اقتصادی است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان همچنین خواستار توجه به رشد بهره وری، کوچک کردن دولت، کاهش تورم، رشد بودجه عمرانی نسبت به جاری و لزوم حمایت از تولید شد و گفت: موانع تولید، اشتغال و افزایش بهره وری باید برای رسیدن به اهداف شعار سال مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود.
در ادامه این جلسه علی اصغر جمعه ای ، نائب رئیس اتاق بازرگانی و رئیس خانه صنعت و معدن نیز از مشکلات فعالان اقتصادی سخن گفت و بزرگترین مشکل را نبود نیروی کار در این استان ذکر کرد .
وی همچنین با اشاره به توقف پروژه سد فینسک و مشکل کم آبی استان خواهان ارائه راهکاری از سوی مسئولین امر شد . در این نشست که با حضور استاندار سمنان ، معاونین اقتصادی استاندار ، رئیس سازمان بازرسی استان و  جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان سمنان در محل  اتاق بازرگانی برگزار شد برخی از فعالان اقتصادی به طرح دیدگاهها و نظرات خود در خصوص مسایل مختلف اقتصادی از جمله مباحث ارزی، مسایل گمرکی، مالیات، بیمه، کاهش بورکراسی و حذف برخی از دستورالعمل ها و آیین نامه های مانع تولید و اشتغال پرداختند . رییس سازمان بازرسی کل کشور در این نشست بر توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکار‌ مقابله با تحریم‌ها و جنگ‌ اقتصادی تاکید کرد و گفت:  حمایت و کمک به بخش خصوصی یکی از راهکار های تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی بودن یکی از شاخصه های اصلی آن است. خدائیان، استان سمنان را دارای ظرفیت های بسیار مطلوبی دانست و افزود: این ظرفیت ها می تواند بخش مهمی از اقتصاد جامعه را اداره کرده و چرخ اقتصادی کشور را در داخل این استان به چرخش در آورد. وی مدیریت مصرف در منابع را از دیگر مباحث این شاخص خواند که در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار است. دکتر خدائیان تاکید کرد که  موارد و مطالب بیان شده در این جلسه توسط فعالان اقتصادی پیگیری و رسیدگی خواهد شد تا موانعی که سد راه تولیدکنندگان استان است، برطرف شود.

وی گفت : خیلی از مدیران از امضای طلایی در بحث صدور مجوزها دست‌ نمیکشند که ما به صورت ویژه در این حوزه ورود کرده ایم .  ما هنوز در کشور واردات کالاهایی که دارای مشابه داخلی هستند را شاهدیم که سازمان بازرسی کل کشور در این بخش نیز به طور جدی ورود کرده و پیگیر است.   متاسفانه تعدادی از بانکها بخصوص بانکهای خصوصی، تسهیلات خود را به شرکت ها و موسسات وابسته اختصاص می دهند که غالبا در حال ساخت و ساز اماکن تجاری و مسکونی و کارهای خدماتی هستند. با تاکیدات و پیگیری و پشتیبانی ریاست قوه قضاییه، با این بانکها برخورد خواهد شد تا سرمایه مردم را در اختیار اقتصاد جامعه قرار دهند و نباید بانکهای خصوصی، بانک خانوادگی باشند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور فعالیت بیش از ۲ هزار واحد تولیدی بخش خصوصی در استان را بسیار ارزشمند دانست و تا کید کرد  که‌  همه باید در خدمت تولید و پیشتیبان صاحبان صنایع باشند ، وی همچنین کوتاهی در این بخش را خیانت به کشور دانست .