×
امروز سه شنبه 01 آبان 1403 شمسی - Oct 22 2024 میلادی
پایگاه خبری

پوشاک و نساجی با زندگی انسان عجین شده است.

 آیین افتتاحیه رویداد ملی کارستان در سمنان با محوریت  « طراحی و دوخت لباس فرم مدارس ابتدایی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان آغاز به کار کرد. 
 این رویداد که در قالب سه بخش، نمایشگاه دستاوردهای نساجی استان، مسابقات ملی طراحی و دوخت کارستان، کارگاه های آموزشی تخصصی کوتاه مدت در مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در حال برگزاری است،
 نمایشگاه  ملی طراحی و دوخت کارستان نیز  از ساعت ۱۳ روز  یکشنبه ۲۰ خرداد ماه  با حضور مهدی جعفری، مدیرعامل شرکت الگانت و رئیس انجمن صنایع نساجی و پوشاک استان سمنان، علی اصغر جمعه ای ، نائب رئیس اتاق بازرگانی و رئیس خانه صنعت و معدن استان ، محمد علی نادی، معاون مهارتی و تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی ، جمعی از مدیران دستگاه های اجرائی و صاحبان صنایع مرتبط با تولید پوشاک آغاز شد . 

در این برنامه مهندس مهدی جعفری طی سخنانی عنوان کرد :
پوشاک و نساجی با زندگی انسان عجین شده است.
وی گفت : صنایع نساجی روح و احساس دارد و حضور آن در زندگی انسان همیشه مشهود است. 

رئیس انجمن نساجی اتاق سمنان اضافه کرد : صنعت نساجی در بازه زندگی نوزادی که تازه متولد شده است تا انسانی که از دنیا میرود در کاملا محسوس است . 

وی ادامه داد : بعد از صنعت پتروشیمی صنایع نساجی در ایران دارای ارزش افزوده بالایی است که پتانسیل بسیاری در زمینه ایجاد اشتغال پایدار در جهت افزایش جمعیت استان دارد.

جعفری با اشاره به زنجیره ارزش نساجی ، حلقه آخر و گمشده آن را مد و پوشاک دانست که میتواند ارزش افزوده چندین برابری ایجاد نماید . 

در این همایش ، تفاهم نامه همکاری انجمن صنایع نساجی و پوشاک استان سمنان با دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان منعقد شد  .