١- ابتدا درخواست خود را در سامانه جامع تجارت ntsw.ir ثبت کنید (در مرورگرهای گوناگون به جز Internet Explorer). جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده راهنمای ثبت نام اینجا را مطالعه فرمائید؛ همچنین در صورت نیاز به پشتیبانی می توانید با شماره 02175492000 تماس حاصل نمایید.
توضیح : پس از ثبت درخواست در سامانه جامع تجارت، باید منتظر تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت بمانید و در صورت تایید برای شما پیامکی مبنی بر ادامه فرآیند ارسال خواهد شد.
٢- پس از آنکه وضعیت ثبت نام در سامانه جامع به حالت بررسی توسط اتاق بازرگانی تغییر کرد جهت تکمیل فرآیند، به سامانه کارت بازرگانی (cscs.chambertrust.ir) مراجعه نمایید. مناسب است قبل از آغاز ثبت درخواست، به نکات زیر توجه شود:
برای کار با سامانه کارت بازرگانی، حتماً از آخرین ورژن مرورگر اینترنت اکسپلورر (IE)، استفاده شود.
در حین ثبت درخواست، از دکمه های Back و Forward مرورگر استفاده نشود.
پر کردن اطلاعاتی که با علامت * مشخص شده اند، الزامی است.
در هر مرحله از تکمیل فرم ها، تنها با زدن دکمه مرحله بعد، اطلاعات درج شده در آن بخش ذخیره می شود.
در هیچ یک از بخش ها و صفحات سامانه، نیازی به تغییر صفحه کلید از انگلیسی به فارسی نمی باشد.
٣- در طی مراحل ثبت درخواست، اطلاعات پرونده شما به صورت خودکار در این سیستم ذخیره می گردد و چنانچه به هر علتی (قطع شدن ارتباط اینترنتی، آماده نبودن مدارک و ...) ادامه ثبت اطلاعات برای شما میسر نبود، یک ماه فرصت دارید تا با مراجعه مجدد به همین پیشخوان درخواست خود را تکمیل نمایید.ولی در صورت تکمیل نکردن پرونده تا حداکثر یک ماه، درخواست ناقص حذف گردیده و لازم است ثبت اطلاعات را مجدداً از مرحله اول آغاز نمایید.
٤- در ادامه، اطلاعات پرونده خود را تکمیل نمایید.
٥- با ثبت تایید نهایی، پرونده شما به صورت الکترونیکی برای کارشناسان اتاق بازرگانی ارسال می شود و بررسی پرونده شما به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد:
درصورت ناقص بودن پرونده، از طریق پیامک و پست الکترونیکی به شما اطلاع داده می شود تا با مراجعه مجدد به سامانه های مربوطه، اطلاعات و مدارک را تکمیل نمایید.
درصورت کامل بودن پرونده، از طریق پیامک و پست الکترونیکی به شما اطلاع داده می شود تا با در دست داشتن اصل و کپی مدارک، جهت تکمیل ثبت نام به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان ، مراجعه نمایید.
٦- تا زمانی که کارت را تحویل نگرفته اید؛ می توانید با مراجعه مجدد به این پیشخوان از آخرین وضعیت درخواست خود، مطلع شوید.