×
امروز دوشنبه 26 شهریور 1403 شمسی - Sep 16 2024 میلادی
اخبار ویژه

از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان سمنان تجلیل شد

در آیینی با حضور دکتر مقیمی مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ، سهل آبادی رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران و با حضور استاندار سمنان ، جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی و فعالین اقتصادی استان سمنان از صنعتگران و معدنکاراننمونه استان سمنان تجلیل شد .

 

در استان سمنان واحد تولیدی دولتی وجود ندارد

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در آغاز جلسه ضمن بیان خیر مقدم به مهمانان حاضر در جلسه از

از حضور بیش از 600 واحد صنعتی و بیش از 2 هزار واحد تولیدی در استان سمنان خبر داد و افزود : از این تعداد واحد موجود در استان سمنان تنها 60 الی 70 واحد فرم خود اظهاری را پر کرده اند و قطعا تعداد واحدهای تولیدی موفق ما بیش از این تعداد است .

علی اصغر جمعه ای ،  با اشاره به این مطلب که در استان سمنان واحد تولیدی دولتی وجود ندارد گفت : یکی از دلایل موفقیت صنایع استان متکی بودن به خودشان و عدم اتکا به دولت است و با وجود همه ی کمبودهای آب و برق و گاز در طول سالهای اخیر توانسته اند به تولید ادامه داده و گاها ظرفیت تولید را افزایش دهند .

2 هزار و 250 واحد صنعتی دارای پروانه در استان سمنان برای 60 هزار نفر اشتغال مستقیم

مدیر کل سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان نیز در ادامه از وجود حدود 3 هزار واحد صنعتی و معدنی در استان سمنان خبر داد و گفت : بیش از 40 نوع ماده معدنی در این استان وجود دارد و این استان بسیار مستعد در زمینه صنعتی و اقتصادی است .

یادگار احمدی با اشاره به استخراج بیش از 16 هزار تن ماده معدنی از معادن این استان گفت : در حال حاضر 2 هزار و 250 واحد صنعتی دارای پروانه در استان سمنان برای 60 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده اند و اگر این واحدها با مشکل روبرو شوند قطعا زندگی و اشتغال این افراد دشوار خواهد شد .

وی ضمن قدردانی از استاندار سمنان یادآور شد : استاندار سمنان هیچ زمانی جلسات ستاد تسهیل را تعطیل نکرده و یا به تعویق نیانداخته است .

مدیر کل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت : در این استان تلاش می کنیم تا پروژها را مدیریت کرده و در حالی که در سال گذشته تنها 527 میلیون دلار تخصیص ارز برای واحدهای صنعتی داشته ایم در تلاشیم در سال جاری این میزان را به 1 میلیارد و 78 میلیون دلار برسانیم .

احمدی گفت : در سال های اخیر نه تنها به دنبال ایجاد محدودیت در سرمایه گذاری در استان نبوده ایم بلکه از سرمایه گذاران حمایت و استقبال نیز کرده ایم و تنها به دلیل کمبود آب برای صنایع آب بر در استان محدودیت ایجاد می کنیم که این کار هم غیر قانونی است .

مهمترین دغدغه صنایع استان سمنان آب است .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان نیز مهمترین دغدغه صنایع استان سمنان را آب عنوان کرد و گفت : با اقدامات انجام شده توانسته ایم و استفاده از  478 لیتر بر ثانیه برای صنایع موجود آب تولید کنیم و پیش بینی می شود تا پایان سال نیز 425 لیتر به ظرفیت آب شهرک های صنعتی استان سمنان اضافه شود .

باقری از آماده واگذار بودن 37 واحد کارگاهی در شهرک صنعتی خبر داد و گفت : 39 واحد نیز در طی 2 الی 3 ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید .

وی گفت : در سالهای اخیر 100 مگاروات برق برای شهرک ها  و نواحی صنعتی استان سمنان تامین شد و 2 پست 160 مگارواتی نیز در این مدت افتتاح خواهد شد .

استان سمنان ، استانی موفق در صنعت و معدن

سهل آبادی رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران نیز در این جلسه گفت : با توجه به بیانات انجام شده در این جلسه وضعیت استان سمنان بسیار مطلوب و خوب است و این نشان دهنده همت و تلاش تولید کنندگان و صنایع این استان است .

 

43 درصد از اشتغال صنعتی کشور توسط صنایع کوچک ایجاد شده است

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران پس از شنیدن  مشکلات واحدهای تولیدی استان سمنان به آنها وعده داد تا با تمام توان خود در جهت رفع این مشکلات بکوشد و پیگیر حل مشکلات تولیدکنندگان استان سمنان باشد .

وی با بیان این مطلب که 43 درصد از اشتغال صنعتی کشور توسط صنایع کوچک ایجاد شده است گفت : صنایع کوچک شامل 94 درصد از صنایع فعال کشور می شود .

فرشاد مقیمی از انجام 20 اصلاحیه در دستورالعمل حق بهره برداری در شهرک ها و نواحی صنعتی در سال 1403 خبر داد و گفت : این اصلاحات در زمینه های تسهیل گری ، بهبود فضای کسب و کار و توجه به زنجیره ارزش راهبردی است

آماده ایم تا حد توانمان  به صنایع کمک کنیم .

استاندار سمنان نیز در ادامه از تلاش های تولیدکنندگان و صنایع استان قدردانی کرده و کاهش آسیب های اجتماعی ، سرقت و اعتیاد را در این استان مرهون زحمات واحدهای تولیدی و صنعتگران عنوان کرد .

محمدرضا هاشمی گفت : آماده ایم تا هرجا در توانمان است به صنایع کمک کنیم .

صنعتگران و تولیدکنندگان استان سمنان نیازمند تکریم نه تجلیل

مدیر عامل شرکت نمک های باریم و استرانسیم آسیا گفت : ما تولیدکنندگان به تجلیل نیاز نداریم بلکه نیازمند تکریم هستیم و تکریم ما این است که حاکمیت و دستگاههای دولتی کارهای ما را درست و به موقع انجام دهند و با صنایع همکاری نمایند .

علوی در ادامه افزود : ما تولید کنندگان استان سمنان از افرادی  که در جهت ارتقای صنعت و همکاری با صنایع تلاش می کنند تقدیر و تجلیل خواهیم کرد .

چند نرخی بودن ارز را یکی از بزرگترین مشکلات صنایع

مدیر عامل شرکت الگانت نیز چند نرخی بودن ارز را یکی از بزرگترین مشکلات صنایع کشور عنوان کرد و از دولتمردان خواست که علاوه بر مشکل آب برق و گاز مشکل بانک مرکزی را به مشکلاتشان اضافه نکنند و جعفری گفت : با فرماندهان جنگ اقتصادی به همراهان سربازان خود آماده ی کمک به اقتصاد کشور هستیم اما ازدولت نیز توقع همراهی و همدلی داریم .

 

نماینده شرکت ذغالسنگ کلاریز مرکزی نیز در این مراسم از مسئولین خواست تا کار ارائه تسهیلات بانکها  سرعت ببخشند .

ما از خود تحریمی ها رنج می بریم

مدیر عامل شرکت پترو پالایش آکام نیز در این مراسم گفت : ما از خود تحریمی ها رنج می بریم نه ازتحریم ها و گفت : باید تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای جذب نیروی جوان تلاش کنیم تا ایران قوی را بسازیم .

 

در این مراسم تعدادی از مدیران صنایع استان سمنان به بیان مشکلات خود پرداختند و مسائلی از جمله دو نرخی بودن ارز و مشکلات گمرکی ، کمبود انرژی آب و برق و گاز را بخشی از مهمترین مشکلات خود عنوان کرده و از دولتمردان خواستند علاوه بر مشکل کمبود آب و برق و گاز ، مشکل بانک مرکزی و عدم ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان را بر روی دوش تولیدکنندگان نیاندازند .

در پایان این مراسم از 23 واحد صنعتی برتر و پیشکسوتان و بانوان نمونه صنعتی استان سمنان  تقدیر شد .

 

 

اسامی منتخبین آئین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران استان سمنان

جناب آقای ترابی  

مدیر عامل محترم شرکت رادپویش کار

جناب آقای جعفری      

مدیر عامل محترم شرکت الگانت

جناب آقای جمشیدی     

مدیر عامل محترم شرکت آریا ترانسفو قدرت

جناب آقای جورابچی شهرتی      

مدیر عامل محترم شرکت نورد گرم سمنان

جناب آقای حدادیان    

 مدیر عامل محترم شرکت مکث الکترونیک مهدیشهر

جناب آقای رضوان مدنی     

مدیر عامل محترم شرکت ذعال سنگ  کلاریز مرکزی

جناب آقای زینعلی     

مدیر عامل محترم شرکت مس کاوان عباس آباد

جناب آقای شجاعی     

مدیر عامل محترم پترو پالایش آکام

جناب آقای شریعت     

مدیر عامل شرکت کلران

جناب آقای صالحیان     

مدیر عامل محترم شرکت کوه سفید سمنان

جناب آقای فرهادی     

مدیر عامل محترم شرکت پتاس آسیا

جناب آقای قلعه بانی    

مدیر عامل محترم شرکت سپهر کارآمدان

جناب آقای کاردان      

مدیر عامل محترم کویر جین سمنان

جناب آقای کی پور   

 مدیر عامل محترم شرکت فروسیلیس ایران  

جناب آقای میرمطلبی

مدیر عامل محترم شرکت رویان دارو

سرکار خانم  غقوریان    

مدیر عامل محترم شرکت بارین تجارت پرشیا

سرکار خانم پریا آلبویه      

مدیر عامل محترم شرکت ربات صنعتی هیوا

 

 

آقای ابراهیمیان

پیشکسوت  نمونه

آقای علوی

پیشکسوت  نمونه

آقای فاطمی

جوان نمونه

خانم عرب

بانوی نمونه

خانم شاهی

بانک نمونه  ( صنعت و معدن )

آقای اوصیاء

پیشکسوت نمونه

آقای ترابی

پیشکسوت نمونه

آقای خاکپور

پیشکسوت  نمونه

آقای رضائی نژاد

پیشکسوت  نمونه