×
امروز سه شنبه 01 آبان 1403 شمسی - Oct 22 2024 میلادی
اخبار ویژه

دانشجویان عراقی از صنعت استان سمنان بازدید خواهند کرد

ششمین نشست کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی  استان سمنان با حضور نمایندگانی از اتاق بازرگانی و کمیسیون تجارت این اتاق ، برق منطقه ای و شرکت توزیع برق استان ، دانشگاه سمنان و شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان برگزار شد . 
رستمی ، نائب رئیس کمیسیون تجارت استان سمنان ، نخستین دستور این جلسه را پیگیری حضور و بازدید دانشجویان عراقی مقیم استان سمنان از واحدهای صنعتی استان عنوان کرد و گفت : تاکنون شرکت های سیم و کابل مغان و طب پلاستیک شاهرود و یک شرکت در استان سمنان برای پذیرایی از دانشجویان عراقی اعلام آمادگی نموده اند . 
وی هدف از برگزاری این تور را جذب سرمایه گذار خارجی بخصوص با کشور عراق عنوان کرد و گفت : تعداد زیادی از این دانشجویان در بازاریابی محصولات تولیدی در استان سمنان در کشور عراق نقش تعیین کننده ای خواهند داشت . 
مدرسی مدیر دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه نیز در این جلسه گفت : فراخوان داده شده و با استقبال خوب دانشجویان عراقی روبرو شده ایم .
نائب رئیس کمیسیون تجارت استان سمنان دومین دستور کار ششمین نشست کمیسیون تجارت استان سمنان را احداث نیروگاه تجدید پذیر و پنل های خورشیدی در شهرک های صنعتی استان سمنان عنوان کرد .
بوند ، معاون مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سمنان گفت : واگذاری زمین در مناطق مختلف استان انجام شده و با توجه به اینکه شهرستان مهدیشهر بهترین منطقه برای احداث نیروگاه خورشیدی در استان است تمام زمین ها واگذار شده و نیروگاهها در این شهرستان در حال احداث هستند . 
وی افزود : در منطقه ویژه اقتصادی سمنان نیز زمین واگذار گردیده و کار احداث نیروگاه با ظرفیت 6 مگاوات در این منطقه به اتمام رسیده و 13 مگاوات دیگر نیز نصب و راه اندازی خواهد شد . 
بوند همچنین از انعقاد قرار داد 3 قطعه زمین در شهرک صنعتی شاهرود جهت احداث نیروگاه خورشیدی خبر داد و افزود : طبق دستورالعمل افرادی که جهت دریافت زمین برای احداث نیروگاه خورشیدی اقدام نمایند علاوه بر اینکه نیاز به آماده سازی زمین ندارند برای آنها 20 درصد مشوق درنظر گرفته خواهد شد و 20 درصد از مبلغ زمین را به صورت نقد و مابقی را به صورت اقساط 48 ماهه پرداخت خواهند کرد اما منوط به اینکه در 1 سال به بهره برداری برسانند . 
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش های اتاق بازرگانی استان سمنان جهت تامین برق صنایع و پیگیری احداث نیروگاههای خورشیدی جهت کاهش فشار به برق استان در زمان پیک مصرف برق گفت : پنل های خورشیدی متصل به انشعاب در شهرک ها ، پارکینگ واحدهای تولیدی و پشت بام سوله ها نصب خواهد شد . 
حسینی نژاد گفت : با توجه به اقدامات انجام شده پیش بینی می شود در فروردین سال آینده نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید 13 مگاوات برق آماده بهره برداری شود . 
وی گفت :با توجه به قرارگرفتن استان سمنان در منطقه ای گرم که تابش نور خورشید در آن بسیار زیاد است  در صورت افزایش تعداد نیروگاههای خورشیدی  در پیک بار سال آینده قطعی برق نخواهیم داشت . 
معاون شرکت برق منطقه ای استان سمنان نیز در این اجلسه با اشاره به ساخت شهرک های تخصصی خورشیدی در استان سمنان گفت : در حال حاضر بزرگترین نیروگاه خورشیدی ما با ظرفیت تولید 170 مگاوات برق در شهر امیریه دامغان قرار دارد . 
با توجه به افزایش زمان جلسه و بی پاسخ ماندن بسیاری از سوالات شرکت کنندگان در جلسه مقرر شد تا این دستور جلسه در هفتمین نشست کمیسیون تجارت استان سمنان پیگیری شود .