×
امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 شمسی - Apr 28 2024 میلادی
پایگاه خبری

رونمایی از ترانسفورماتور کوره قوس مستغرق در شرکت آریاترانسفو

 

فرج‌الله معماری-  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان و رئیس هیئت مدیره شرکت های آریا ترانسفو در نشست با خبرنگاران با اشاره به فعالیت گروه صنعتی آریاترانسفو گفت: توانمند سازی نیروی انسانی، اشتغال پایدارو تقویت تولید ملی از مهمترین ویژگی های شرکت آریا ترانسفو شرق است.


وی تصریح کرد: گروه صنعتی آریا ترانسفو متشکل از شرکت های آریا ترانسفو شرق و آریا ترانسفو قدرت در راستای تقاضای بازارهای داخلی و بین المللی به ترانسفورماتورهایی با راندمان و کیفیت بالا و به ‌منظور تولید انواع ترانسفورماتورهای قدرت شبکه، نیروگاهی، صنایع، راکتورهای موازی، ترانسفورماتورهای توزیع و پست های پیش ساخته با استفاده از تکنولوژی و دانش فنی شرکت‌های معتبر اروپای غربی و به کارگیری ماشین‌آلات و آزمایشگاه‌های مدرن فشارقوی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی شهمیرزاد مشغول به فعالیت است.

معماری با اشاره به اینکه  طراحی این شرکت با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته تحلیل میدان های الکتریکی و مغناطیسی به صورت سه بعدی به منظور طراحی مطمئن و بهینه با هدف کاهش تلفات بی باری و بار، کم کردن سطح صدا، کوچک کردن ابعاد، افزایش راندمان و افزایش طول عمر ترانسفورماتورهای است اظهارداشت: جدا از یک هزار نیروی شاغل در واحد، صدها اشتغال غیرمستقیم در صنایع پایین‌دستی و در حاشیه فعالیت این واحد در استان و منطقه شکل گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه  نخستین ترانسفورماتور کوره قوس مستغرق کشور با اتکاء به توان داخلی در استان سمنان و در گروه صنعتی آریاترانسفو ساخته شده است افزود: ساخت این ترانسفورماتور در راستای تکمیل زنجیره صنعت فولادسازی و صنایع پایه‌ای و فروسیلیس و فرو آلیاژ کشور، بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه این ترانسفورماتور برای اولین‌بار در کشور و در واحد صنعتی دانش‌بنیان آریاترانسفو طراحی و تولید شده است ادامه داد: طراحی و ساخت این ترانسفورماتور نیازمند تکنولوژی و دانش فنی بالایی است.

معماری با یادآوری اینکه خودکفایی صنعت فروسیلیس و فروآلیاژ کشور در گرو تولید این ترانسفورماتور بوده و این نیاز تا پیش از این از طریق واردات از کشورهای خارجی بوده بیان کرد: با تولید این ترانسفورماتور سالانه از خروج حداقل ۵ میلیون یورو ارز، جلوگیری می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت های آریا ترانسفو با اشاره به توان تولید این واحد دانش‌بنیان افزود: با توجه به کیفیت بالای این محصول، زمینه صادرات این محصول به بازارهای جهانی نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به ایجاد یک بخش جدید در بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتور خاورمیانه برای طراحی و تولید این محصول دانش‌بنیان جدید، گفت: این بخش جدید زمینه اشتغال برای ۲۰۰ نفر را در استان فراهم کرده است.

معماری با بیان این‌که نیاز سالانه کشور در این بخش حدودا ۵۰ ترانسفورماتور کوره است، اضافه کرد: این واحد توان تولید سالانه ۸۰ دستگاه را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان  از فراهم شدن زمینه صادرات این محصول به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس  خبردادوافزود: همچنین سیم بافته برای اولین‌بار در کشور در آریاترانسفورماتور شهمیرزاد تولید شده است.

به گفته وی این واحد تا پیش از این سالانه به واردات ۴۰ میلیون دلار سیم بافته نیاز داشته که با تولید این محصول نه تنها نیاز استان سمنان به سیم بافته در همین واحد تولید و تامین می‌شود، بلکه بخش مهمی از نیاز کشور نیز تولید خواهد شد.

معماری کاهش قیمت تمام‌شده، کوتاه شدن زمان تامین مواد اولیه، کاهش نیاز به سرمایه در گردش و... را  از مزیت‌های تولید این محصول جدید برشمردوافزود: فرآیند تولید سیم بافته در شهمیرزاد از اول زمستان آغاز شده ودر حال حاضر توان تولید سالانه دو هزار تن سیم بافته در استان سمنان ایجاد شده است.

وی با تأکید براینکه آریا ترانسفو دارای جدیدترین تکنولوژی بوده و ترانس هایی با کیفیت عالی و در سطح بازارهای جهانی تولید می کند، به همین دلیل از تولیدات این کشور استقبال بسیار خوبی صورت می گیرد افزود: ارتقای سهم و جایگاه بخش خصوصی خدمت به اقتصاد کشور است و موجب رشد اقتصاد در عرصه‌های داخلی و خارجی خواهد شد و هرگونه محدود کردن بخش خصوصی با هر نیتی که صورت بگیرد، ظلم به کشور است.