×
امروز سه شنبه 01 آبان 1403 شمسی - Oct 22 2024 میلادی
پایگاه خبری

شرایط را برای تولید کنندگان سخت نکنیم تا از تولید پشیمان نشوند

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و کشاورزی استان سمنان در حاشیه صد و یازدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  از دولتمردان خواست تا قبل از تصویب هر قانونی با بخش خصوصی مشورت نمایند و با تصویب  قوانینو بخشنامه های جدید شرایط را برای بخش خصوصی و تولید کنندگان سخت نکنند تا تولید کنندگان از انجام کار تولیدی پشیمان نشوند .

صدو یازدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان با حضور استاندار سمنان ، رئیس اتاق بازرگانی  ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان سمنان و نیز نمایندگانی از بخش خصوصی استان برگزار شد .

 در این جلسه ، به بحث و بررسی درخصوص ماده 26 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و آیین نامه اجرایی آن و بحث و تبادل نظر درخصوص قوانین و مقررات و دستورالعمل واردات ماشین آلات مستعمل خطوط تولید پرداخته شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه ناترازی در برق و گاز وجود دارد گفت : خواهشمندیم تدابیری اندیشیده شود که سوخت جایگزین برای واحدهای تولیدی فراهم شود .

علی اصغر جمعه ای با اشاره به اینکه معیار تامین سوخت جایگزین واحدهای تولیدی بر اساس سال 1400 است گفت : با این شرایط هیچ سوختی برای واحدهایی که بعد از سال 1400 تولید خود را گسترش داده و یا بعد از این سال ایجاد شده اند در نظر گرفته نشده است .

وی از مدیران خواست با تغییر رویه و معیاری مناسب برای واحدهای تولیدی استان سمنان سوخت جایگزین در نظر بگیرند .

در دستور کار اول که بحث و بررسی در خصوص قانون اصلاح الگوی مصرف و آیین نامه اجرایی آن بود ، نبود فرصت مناسب جهت بازسازی و بهسازی و همچنین نبود منابع مالی برای انجام این کار از مشکلات اجرای این قانون ذکر شد که مقرر گردید  به واحد های صنعتی دارای ماشین آلات ساخت داخل یک سال و واحدهای دارای ماشین آلات وارداتی دو سال فرصت داده شود تا خط تولید خود را بهسازی و بازسازی نمایند .

بحث و تبادل نظر در خصوص قوانین و مقررات و دستورالعمل واردات ماشین آلات مستعمل دومین دستور جلسه صدویازدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود که برای ماشین آلات با  5 سال قدمت ساخت درنظر گرفته شده بود و تعیین این قدمت برای ماشین آلات معیار مناسبی نبوده و ماشین آلات باید از نظر استانداردهای مصرف انرژی مورد بررسی قرار بگیرند که مقرر گردید سال ساخت ماشین آلات 5 تا 10 سال و مشروط به رعایت معیارها و استانداردهای فنی و استاندارد اجباری انرژی  تجهیزات و ماشین آلات انرژی بر در نظر گرفته شود .

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود سرمایه گذاران توان بازسازی و نوسازی ماشین آلات خود را ندارند و نتوانسته اند ماشین آلات خود را بازسازی کنند از استاندار و سایر مسئولین خواست تا شرایط و تسهیلات انجام این کار برای تولید کنندگان فراهم شود .

استاندار سمنان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اتاق بازرگانی جهت پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی از دستگاهها خواست تا نظرات خود را به صورت کارشناسی شده ارائه دهند تا در زمان ارائه و انعکاس مشکلات واحدها به مرکز کشور با مشکل مواجه نشوند .