×
امروز سه شنبه 01 آبان 1403 شمسی - Oct 22 2024 میلادی
اخبار ویژه

نگاه روسای قوا نسبت به بخش خصوصی با جایگاه واقعی آنها در سطح اقتصاد باید هماهنگ باشد

روسای اتاق‌های سراسر کشور در نشست اخیر با اعضای هیات رئیسه اتاق ایران ضمن اشاره به ضرورت معرفی ظرفیت‌های بخش خصوصی در سطح جامعه، برقراری روابط مستمر و مؤثر با قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی را لازم و مهم توصیف کردند.

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران در ابتدای این نشست ضمن تبریک روز ملی صادرات ایجاد دیدگاه‌های واقع‌بینانه نسبت به چالش‌هایی که در اقتصاد وجود دارد را ضروری دانست و گفت: این نگاه با پیگیری موضوعات توسط بخش خصوصی محقق می‌شود. فعالان اقتصادی باید در ارتباط مؤثر و مستمر با دستگاه‌های اجرایی و تصمیم‌گیر، مشکلات را بیان کنند.

او ادامه داد: در اتاق ایران مشکلات و دغدغه‌ها بیان شده و در چارچوب نامه‌نگاری‌های رسمی در اختیار روسای قوای سه‌گانه قرار می‌گیرد. در این نامه‌نگاری‌ها تلاش کردیم ضمن تشریح آثار ناشی از تصمیمات، راهکار هم ارائه دهیم.

در بخش دیگری از این نشست، فرج‌الله معماری، رئیس اتاق سمنان گزارشی از سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به سمنان ارائه داد و گفت: خیلی مهم است که نگاه روسای قوا نسبت به بخش خصوصی با جایگاه واقعی آنها در سطح اقتصاد هماهنگ باشد. برای همین در معرفی ظرفیت‌های فعالان اقتصادی باید با جدیت رفتار کنیم.

او ادامه داد: در این دیدار درباره چالش‌هایی که بخش خصوصی در محیط کسب‌وکار با آنها روبه‌روست صحبت شد. استفاده از ظرفیت‌های اتاق در برگزاری دادگاه‌های تجاری، لزوم کوچک شدن دولت برای بزرگ شدن بخش خصوصی و لزوم اجرای دقیق و کامل قوانین از جمله قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار از جمله مواردی بود که توسط اعضای اتاق سمنان درخواست شد.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: در این نشست رئیس قوه قضائیه هم‌افزایی بین فعالان اقتصادی و اعضای هر سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف، پیگیری مطالبات توسط بخش خصوصی، افزایش سطح فعالیت اتاق‌ها و ایده‌پردازی از سوی فعالان اقتصادی را مورد تأکید قرار داد.