×
امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 شمسی - Apr 28 2024 میلادی
پایگاه خبری

یکصد و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصي استان سمنان

یکصد و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصي استان سمنان  با حضور مقامات عالي استان و مديران سازمانهاي دولتي و نمايندگان بخش خصوصي  برگزار شد .

در این جلسه که با حضور هاشمی ، استاندار سمنان  و معماری رئیس اتاق بازرگانی سمنان ، گلی دادستان استان ،  و برخی از معاونین استانداری سمنان برگزار شد مباحث مختلفی مطرح و مصوب شد .

در ابتدای این جلسه فرج الله معماری ، رئیس اتاق سمنان با تشکر از مدعوین حلول ماره رمضان را خدمت همه مسلمانان تبریک گفت و با آرزوی سالی خوب و موفق برای همگان پیشاپیش عید نوروز را تبریک گفت .

در ادامه این جلسه درخصوص مشکلات فعالان حوزه سرامیک صنایع دستی استان ، موضوع قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایان با حداکثر 5 نفر کارگر به عنوان دستور جلسه اول مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

از آغاز سال ۱۳۶۲ کارفرمایان کلیه کارگاه‌های تولیدی و صنعتی و فنی که از خدمات دولتی (‌از قبیل برق، آب، تلفن، راه) استفاده‌ می‌نمایند تا میزان ۵ نفر کارگر از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف بوده و از ۵ نفر به بالا نسبت به مازاد ۵ نفر حق بیمه را خواهند پرداخت.

 اما  عدم اجرای قانون و رای دیوان عدالت اداری توسط سازمان تامین اجتماعی استان مبنی بر عدم پذیرش معافیت سهم کارفرما برای کارگاههای زیر پنج نفر برای کلیه کارگاههای صنایع دستی یکی از ایرادات این موضوع بود لذا پیشنهاد شد باتوجه به رای شماره98099/0902900740مورخه 1398/03/04دیوان عدالت اداری (شماره دادنامه 740 ) درخصوص الزام به پذیرش معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا سقف 5 نفر موضوع مصوبه 1361 مجلس شورای اسلامی، مبنی براینکه کلیه کارگاههای صنایع دستی مشمول این قانون میباشند، سازمان تامین اجتماعی استان موظف است نسبت به اجرای قانون اقدام نماید.

اما دستور جلسه دوم بحث و بررسی درخصوص عدم پذیرش هزینه های مسئولیت اجتماعی بعنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی بود  

ایراد این طرح عدم پذیرش هزینه های مسئولیت اجتماعی برخی از پروژه ها نظیر احداث زائر سرا بعنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی می باشد که به بحث و بررسی گذاشته شد و پیشنهاد شد تا در کمیته ای متشکل از نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط، لیست پروژه های عام المنفعه در حال احداث توسط خیرین استان بررسی و تعریف گردد. لیست تهیه شده با تایید استاندار محترم به امور مالیاتی استان اعلام تا هزینه‌های پرداختی توسط فعالان اقتصادی در این پروژه ها مورد تایید سازمان امور مالیاتی استان قرار گیرد.

در پایان این جلسه استاندار سمنان ضمن تبریک ماه رمضان و آغاز بهار  گفت:یکی از خبرهای خوش ما در این استان این است که خوشبختانه با همراهی واحد های تولیدی، صاحبان صنایع، صنوف و کسبه و مدیران، ما در سطح استان فرار مالیاتی به معنای واقعی خود نداریم و این نشاندهنده سطح بالای فرهنگی این استان می باشد .

هاشمی در ادامه گفت : فرآهم‌سازی مقدمات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان اولین اولویت ما در ابتدای سال 1403 در استان است.

وی ادامه داد : جلوگیری از بروز تنش آبی از دیگر اولویت های اصلی و اساسی استان است که کار در این حوزه با جدیت باید دنبال شود .

این جلسه آخرین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان در سال 1402 بود .